Media

Hieronder vindt u regelmatig nieuwsberichten waar GiSu mee in verbinding staat:

Aangepaste planning i.v.m. het Corona virus

Wij werken volgens de richtlijnen van het RIVM.

Heeft u klachten m.b.t. het Corona virus of behoort u tot de groep kwetsbare personen neem dan contact met ons op om samen te bespreken wanneer we bij u langskomen.

 

Slimme meter (gas- en elektrameterverwisseling)

Bron: ewacht.nl > Sinds 2012 worden slimme meters bij nieuwbouw, grootschalige renovatie of bij vervanging van een bestaande meter geplaatst. De verwachting is dat in 2020 iedereen in Nederland een slimme meter aangeboden heeft gekregen. De digitale, slimme meter is een nieuwe generatie meters en vervangt uw huidige, traditionele meter. Met de slimme meter krijgt u meer inzicht in uw energieverbruik.

Door er apparaten aan te koppelen ziet u eenvoudig waar u kunt besparen. Bovendien kunt u met de slimme meter zien hoeveel energie u terug levert, als u zelf energie produceert en terug levert. De slimme meter is voor alle huishoudens en midden- en kleinbedrijven in Nederland. De invoering van de slimme meter duurt een aantal jaar. U krijgt vanzelf bericht wanneer we in uw wijk of straat de meters komen vervangen. U hoeft hiervoor dus zelf niets te doen, tenzij u eerder een slimme meter wilt. Dan kunt u contact opnemen met uw netbeheerder.

 

Watermeterverwisseling

Bron: waterbedrijfgroningen.nl > Waterbedrijf Groningen verwisselt periodiek watermeters. Daarmee willen we u de garantie geven dat de watermeter de juiste stand blijft aangeven en u de werkelijke kosten in rekening worden gebracht. Het verwisselen van de meter komt volledig voor rekening van het Waterbedrijf Groningen. De meterverwisselingen zijn uitbesteed aan GiSu Service & Onderhoud BV. De monteur die bij u aan de deur komt draagt zichtbaar een legitimatiebewijs van Waterbedrijf Groningen.

Indien uw watermeter moet worden verwisseld ontvangt u van tevoren een aankondigingsbrief. De monteur komt daarna bij u langs. Mocht u niet thuis zijn, dan doet hij een kaartje in de brievenbus. Wij verzoeken u dan telefonisch contact op te nemen voor het maken van een afspraak. Wilt u een afspraak wijzigen dan kunt u het in de aankondigingsbrief vermelde telefoonnummer bellen.
Na de verwisseling van de watermeter ontvangt u een formulier met daarop aangegeven de standen van de oude en nieuwe watermeter. Wij vragen u nadrukkelijk deze meterstanden direct te controleren, om daarmee later fouten te voorkomen. Deze stand vindt u ook terug op de jaarafrekening die wij in januari opmaken.

De werkzaamheden nemen afhankelijk van hoe en waar de meter geplaatst is ongeveer een kwartier tot twee uur in beslag. Tijdens de uitvoering van de werkzaamheden heeft u dan even niet de beschikking over leidingwater. Denk hierbij bijvoorbeeld ook aan uw (af)wasmachine. In verband met het ontluchten van uw binneninstallatie, adviseren wij u om na de meterverwisseling eerst de koudwaterkranen en daarna de warmwaterkranen in uw woning gedurende een korte tijd voorzichtig open te draaien. Wij vragen u met nadruk ervoor te zorgen dat de ruimte waarin de meter zich bevindt, vrij te maken/houden van obstakels, zodat de monteur zijn werk zonder belemmeringen kan verrichten.